

Jyväskylän ammattikorkeakoulu teki tuottavuusloikan harjoitteluprosessin digitalisoinnilla
Digitalisaatio ei ole enää pelkkä muotisana. Se on tänä päivänä vakiintunut osaksi nykyaikaista opetusta ja työelämää. Tulevaisuuden ammattikorkeakoulut eivät ainoastaan omaksu digitaalisia työkaluja, vaan ne

Uusi asiakas vahvistaa kehityksen suuntaviivoja
Workseedin ensiaskeleet otettiin ammatillisen koulutuksen kentällä, jossa koulutuksen järjestäjät huolestuivat ammatillisen koulutuksen reformin mukanaan tuomista haasteista, joihin heidän puhtaasti tietopuoliseen osaamiseen keskittyvät LMS-järjestelmänsä eivät kyenneet

Suomalaisen koulutusteknologian kysyntä kasvaa maailmalla
Suomalaisen koulutusteknologian kysyntä kasvaa maailmalla. Momento Cero Workseedin partneriksi Etelä-Amerikkaan. Koulutuksen järjestäjät Etelä-Amerikassa näkevät Suomen yhtenä johtavista ammatillisen koulutuksen (toinen- ja korkea-aste) maista maailmassa. Ammatillisten

Opinnollistaminen edellyttää ammattikorkeakouluilta myös tiedonhallinnon kehittämistä
Yhteiskunnan ja työelämän murroksen aiheuttama jatkuvan oppimisen tarve näkyy myös korkeakoulutuksessa kasvavana aikuisopiskelijoiden määränä. Monet ovat huomanneet oman työnsä toimenkuvan muuttuvan ja suorittavat tarvitsemiaan lisäopintoja

Yksilöiden taidot ovat yhteisöjen valuuttaa
Ammatillisessa koulutuksessa näitä taitoja opetetaan aina tietyn ammatin tarpeen mukaisesti. Kun taidon omaksumisen pystyy näyttämään todeksi, saa taidoistaan tutkintotodistuksen. Tämä on yhteiskunnan tapa tiedostaa, että

Opetusteknologian hyvä mobiilikäytettävyys lisää opiskelijoiden aktiivisuutta
Opetusteknisten verkkosovellusten maine mobiilikäytettävyyden osalta ei yleensä ole ollut erityisen mairitteleva. Verkko-oppimisympäristöt ja muut verkkosovellukset on monesti toteutettu ikääntyneillä web-teknologioilla, jotka eivät kykene hyödyntämään uusien

Digitalisaatiossa ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki – Myös opetusalalla!
Usein opetusalan digitalisaatiolla mielletään kymmenet, ellei sadat oppimista tukevat Appsit kännyköissä ja tableteissa, VR/AR-pohjaiset pelisovellukset, robotiikka jne. Pistemäisiin, yhden aineopetuksen haasteen ratkaiseviin sovelluksiin on opettajien

Mullistavatko avoimet digitaaliset oppimisympäristöt osaamisperusteisen koulutuksen?
Suomessa digitaalisia oppimisympäristöjä hyödynnetään laajasti verkko-opetukseen ja opintokokonaisuuksien itsenäiseen suorittamiseen sekä erityisten ammattitaitojen kehittämiseen simulaatioharjoitteluna. Digitaalisten pedagogiikkaa tukevien ratkaisujen edut ovat kiistattomat. Ongelmana on kuitenkin